Opdrachtgever
HCN


Contactpersoon
Ronald van der Meij
“De combinatie van empathisch en confronterend vermogen is uniek.”

Unamic/HCN – voorheen HCN – is organisatie die bedrijven ondersteunt bij het verhogen van omzet en rendement uit klantprocessen, door klantcontact vanuit verschillende callcenters te verzorgen.

Ronald van der Meij, voorheen vestigingsmanager bij het toenmalige HCN, schakelde Vuego in om de teamleiders van zijn callcenter te trainen: “We wilden een ontwikkelslag maken: de teamleiders moesten zelfstandiger gaan werken, meer verantwoordelijkheid nemen én meer als team functioneren. Vuego heeft de teamleiders daarvoor getraind, in eerste plaats in groepssessies en later één op één gesprekken.”

“De meeste teamleiders reageerden eerst wat terughoudend, maar later erg enthousiast. Er gebeurde tenminste iets! De sessies waren vaak behoorlijk confronterend. Mensen keken in hun eigen spiegel en zagen welke rol zijzelf in groepsdynamiek spelen en wat hun bijdrage is. Voor velen was dat een regelrechte eye opener. Dat heeft aanvankelijk tot verandering geleid binnen de organisatie, maar dat effect ebt wel wat weg. Binnen Unamic/HCN was beperkt budget beschikbaar voor de broodnodige follow up na een paar maanden, heel jammer.”

“Martine is direct, benaderbaar, transparant en open. Je weet precies waar je aan toe bent. Ze is aan de ene kant heel empathisch; mensen voelen zich snel bij haar op hun gemak en durven zich te laten zien. Maar aan de andere kant kan ze goed confronteren en een spiegel voorhouden. Die combinatie van talenten is bijzonder en zorgt voor aansluiting met de groep.”